• Search
  • Register
  • Log in
  • Atletiekvereniging AV'40 Forum » AV'40 Forum
  • Laatste wedstrijddag + vertrek FISEC ploeg Frankrijk.
  •  

Zaterdag was de laatste dag van de Spelen. Een dag die wederom vroeg begon om vervolgens lang door te gaan tot het vertrek om 0:30 uur.

Ook op deze dag vlogen de records weer om je oren, zoals te zien in het lijstje onderaan. De dames Jill en bente zorgde bij het kogelstoten beiden voor een mooi nieuw record tussen de 0,5 en 1 mtr. En ook jorrit en Jesse bezorgden zichzelf met de discus een mooi nieuw pr.

De 4x100m ploeg met Tim-Wander-Paul-Jesse kwamen goed de baan rond en zorgden met 48.75 sec voor een nette 5e plaats tussen het geweld van de Maltezers, de Fransen en de Portugezen.

Na de wedstrijden hadden de atleten lekker de middag vrij om te doen wat ze wilden, maar ook om alles op orde te krijgen voor vertrek. De bagage moest namenlijk om 18:00 uur in de bus en de kamers schoon. Hierna gingen we dineren en naar de sluitingsceremonie.

De ceremonie duurde weer eens erg lang en dat werd in een bloedhete zaal niet door iedereen prettig gevonden. Een compliment aan onze atleten, die als enige sportersgroep van Nederland in zijn totaal de gehele ceremonie op de tribune bleven zitten (uiteraard onder dwang van Esther en mij ).

Ne de ceremonie lekker dansen met alle Nationaliteiten en vervolgens de bus in om 0:30 uur voor een lange reis naar huis. Deze verliep echter probleemloos en we kwamen dan ook alweer om 8:00 uur aan bij de grens in Hazeldonk.

Ik denk dat esther en ik kunnen concluderen dat we een zeer succesvolle ploeg bij ons hadden, die behoorlijk wat persoonlijke records hebben laten sneuvelen! De sfeer binnen de ploeg was echt super en dat zorgde mede voor deze prestaties.

Namens Esther en mij (een ook Torsten): bedankt voor jullie super inzet en ontzettend goede gedrag van de afgelopen week. Wij hebben het idee gehad dat jullie het ook naar jullie zin hebben gehad en ook tevreden kunnen terugkijken op een mooie Internationale ervaring. Op naar de Spelen van 2011 in Setubal, Portugal.

Hieronder de prestaties van zaterdag:

Babette Zwaard 100mH series 16.26 sec p.r.
    Jill de Gier kogel 8.51 mtr p.r.
    Bente v/d Sman kogel 7.51 mtr p.r.
    Bas Kroon discus 24.62 mtr 8e plaats
    Paul Smit discus 22.59 mtr
    Jorrit v/d Born discus 33.36 mtr p.r. 5e plaats
    Jesse Beuman discus 30.72 mtr p.r. 6e plaats
    Wander v/d Wal 400m finale 58.75 sec 8e plaats
    Tim, Wander, 4x100m finale 48.75 sec 5e plaats
    Paul, Jesse

9 prestaties – 5 persoonlijke records

Richard
    Member