Oeps. Helaas is de normale website tijdelijk niet bereikbaar.

Via deze tijdelijke Webpagina worden de belangrijkste gegevens getoond.

AllUnited probeert het probleem z.s.m. op te lossen!

Inloggen

Wedstrijdschema

do 28-03-2024
Bar avond donderdag lang: 18:45 - 22:00 Afgeschermd persoon
za 30-03-2024
Bar zaterdag training: 08:45 - 11:00 Afgeschermd persoon

Uitnodiging extra ALV 15 april

Hierbij nodigen wij u uit voor een extra Algemene Ledenvergadering (ALV) van atletiekvereniging AV'40. Deze zal plaatsvinden op 15 april in de kantine van AV'40. De vergadering begint om 20:00 uur en duurt tot 21:00 uur.

Agenda De volgende punten zullen tijdens deze vergadering worden behandeld: Goedkeuring van de nieuwe gewijzigde statuten Goedkeuring van het nieuw Huishoudelijke Reglement Samenstelling bestuur 2024 met de aanstelling van een nieuw bestuurslid Multifunctioneel gebouw We hopen dat u deze datum in uw agenda kunt reserveren en kijken ernaar uit om u te verwelkomen op de ALV. Met vriendelijke groet, Het Bestuur


Verslag ALV 25 maart

We willen beginnen met een woord van dank aan iedereen die aanwezig was op de vergadering. Uw aanwezigheid en actieve deelname hebben ervoor gezorgd dat de avond zich soepel en efficiënt voltrok. We waarderen uw tijd en inzet om onze vereniging te helpen groeien en bloeien.

VrijwilligersbeleidEen belangrijk agendapunt naast de gebruikelijk zaken tijdens de vergadering was de goedkeuring van het nieuwe vrijwilligersbeleid. Met dit beleid verwachten we vanaf 2025 een significante groei en meer verbondenheid binnen de vereniging te realiseren. Wij zijn ontzettend blij met de positieve reacties en de goedkeuring van dit beleid. Eerbetoon aan VrijwilligersWe namen ook de tijd om stil te staan bij enkele bijzondere vrijwilligers. Gerard Aarts werd benoemd tot erelid van AV'40, een titel die zijn jarenlange toewijding en bijdrage aan de club erkent. Ger Overgaag en Otto Walter werden erkend als leden van verdienste, een eerbetoon aan hun waardevolle bijdragen aan de vereniging. Tot slot willen we de vrijwilligers van het jaar, Erwin Bergen Henegouwen en Peter de Block, feliciteren. Hun buitengewone inzet en toewijding aan de vereniging is inspirerend en zeer gewaardeerd. NotulenDe notulen van deze vergadering worden momenteel opgesteld en zullen later met alle leden worden gedeeld. Hierin vindt u een gedetailleerd overzicht van alle besproken punten en genomen beslissingen. Nogmaals, hartelijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen aan deze succesvolle vergadering. Het Bestuur


Handige handen bedankt!

Wat een geweldige prestatie hebben jullie vanochtend geleverd! Met jullie handige handen en tomeloze inzet hebben jullie alle aandachtspunten vanuit de Atletiekunie voor de komende baankeuring vakkundig opgelost. Ondanks de uitdagingen hebben jullie alles snel en efficiënt aangepakt, waardoor we met vertrouwen uitkijken naar de definitieve keuring in april.

Een speciale dank gaat uit naar de Firma Engelsman, waardoor Sven ons voorzag van alle benodigde gereedschappen en materialen. Dankzij hun genereuze steun konden we alle klussen sneller en makkelijker klaren. Firma Engelsman, hartelijk dank voor jullie bijdrage! Met jullie hulp hebben we verschillende belangrijke zaken kunnen aanpakken, zoals het bijvullen en vlak maken van de verspringbakken, het egaliseren van de kogelstootbakken, het plaatsen van een nieuw stootblok voor de kogelstootring, het aanpassen van de werpkooi voor de discus, en nog veel meer. Na afloop van het harde werk hebben we samen met de vrijwilligers van het Groenonderhoud van een kop koffie met Limburgse vlaai kunnen genieten. Dames en heren, jullie inzet en vaardigheden hebben ervoor gezorgd dat onze atletiekbaan in topconditie is voor de komende wedstrijden. Namens ons allemaal, heel hartelijk dank! Met vriendelijke groet, Ap PostBestuurslid Organisatie


Groene vingers bedankt!

Wat een mooie ochtend was het vandaag! Met jullie inzet en groene vingers hebben jullie de tuintjes voor onze kleedkamers weer prachtig gemaakt. De weersomstandigheden waren ons goed gezind, waardoor jullie vlot aan de slag konden en hebben zodoende onze atletiekvereniging weer letterlijk laten bloeien.

We willen jullie van harte bedanken voor jullie inzet en toewijding aan onze vereniging. Zonder jullie zou dit allemaal niet mogelijk zijn. Na afloop van het harde werk hebben we genoten van een welverdiend kopje koffie en een heerlijke Limburgse vlaai. Nogmaals, hartelijk dank voor jullie inzet en toewijding. Laten we samen blijven werken. Met vriendelijke groet, Ap PostBestuurslid Organisatie


Gezocht - Bestuurslid Wegatletiek

 

Tijdens de komende ALV zal de samenstelling van het bestuur veranderen. Bart (penningmeester) en Ruben (secretaris) zullen uittreden. Bart heeft eerder aangekondigd te stoppen en Ruben is onlangs tot de conclusie gekomen dat de functie niet langer bij hem past. 

 

Het voorstel is dat David Lodowica toetreedt tot het bestuur en de functie van penningmeester zal vervullen. De intentie is om Maurice Mol door te laten schuiven naar de rol van secretaris. Hierdoor komt er wel een vacature voor het bestuurslid wegatletiek en zijn we op zoek naar iemand die deze rol wil vervullen.

 

Het bestuurslid wegatletiek is verantwoordelijk voor alle zaken rondom wegatletiek; trainingen, trainers, opleidingen, wedstrijden waaronder de houtloop, sportief wandelen, running blind en Frame Running. Een deel van deze taken loopt via de Technische Commissie in oprichting. 

 

Vind je het leuk om het beleid voor de wegatletiek van AV'40 vorm te geven?
En om samen met de andere bestuursleden richting te geven aan de toekomst van AV'40?

 

Neem dan zo snel mogelijk contact op met Maurice via wegatletiek@av40.nl of Ferry via voorzitter@av40.nl

 

Groet, het Bestuur.

 


Jaarverslag 2023

Beste leden,

We zijn verheugd om ons jaarverslag over 2023 met u te delen, zoals aangekondigd in onze recente e-mail over de Algemene Ledenvergadering (ALV) op 25 maart. Dit verslag biedt een uitgebreid overzicht van de ontwikkelingen en prestaties van het afgelopen jaar.

Het is duidelijk dat 2023 een jaar van aanzienlijke vooruitgang was voor onze vereniging. Van indrukwekkende sportieve prestaties tot belangrijke organisatorische verbeteringen, we hebben samen veel bereikt. We hopen dat u bij het lezen van dit verslag net zo trots zult zijn op deze prestaties als wij. We moedigen u aan om dit verslag zorgvuldig door te nemen ter voorbereiding op de ALV. Uw inzichten en feedback zijn van onschatbare waarde voor de voortdurende groei en ontwikkeling van onze vereniging. Met vriendelijke groet, Het Bestuur van AV'40 en alle commissies


Vraag en antwoord - Wijzigingen Statuten en Huishoudelijk reglement

Voor de ALV op 25 maart 2024 staan de wijzigingen voor de Statuten en het Huishoudelijk Reglement op de agenda. Met een kleine werkgroep, bestaande uit Ruben van Leeuwen, Maurice Mol en Thomas Albers hebben we hieraan gewerkt in het afgelopen jaar. Het voorstel is om beide documenten te wijzigen en ze in lijn te brengen met nieuwe regelgeving. De ALV moet hiervoor toestemming geven. In deze vraag & antwoord leggen we meer uit over de voorziene wijzigingen.

  Wat zijn de statuten? De statuten zijn het belangrijkste document van onze vereniging. Ze bevatten de grondregels van onze vereniging en zorgen ervoor dat de vereniging een juridische rechtspersoon is. De statuten zijn opgesteld door een notaris. Deze akte is ook gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel. Je kunt de statuten een beetje beschouwen als de grondwet van onze vereniging.   Wat is het huishoudelijk reglement? Het huishoudelijk reglement, afgekort als HR, is een aanvulling op de statuten. Het bevat concretere en meer praktische regels die we hebben afgesproken binnen onze vereniging. Ze ondersteunen zo de statuten. Het HR is wel ondergeschikt aan de statuten, maar het HR hoeft bijvoorbeeld niet door een notaris te worden opgesteld of geregistreerd te worden.    Waarom moeten de statuten worden gewijzigd? Onze statuten zijn verouderd. De huidige versie van onze statuten is gemaakt in 1995 en inmiddels is er nieuwe wetgeving bij gekomen waaraan we moeten voldoen. De Wet Toezicht Bestuur en Rechtspersonen (WBTR) is hiervan de belangrijkste. Verder voldoen onze statuten ook niet meer helemaal aan de eisen van de Atletiekunie en zijn we door hen verzocht om de statuten te vernieuwen.   Wat is de WBTR? De Wet Toezicht Bestuur en Rechtspersonen is aangenomen in 2021 en stelt specifieke eisen aan statuten om de kwaliteit van het bestuur te verbeteren. De aansprakelijkheid voor bestuurders is verbreed, maar door nieuwe eisen worden onoplettendheid en eventuele belangenverstrengelingen voorkomen. Ook zijn er nieuwe regels als bestuurders onverhoopt hun taak niet kunnen uitvoeren. Vernieuwing van de statuten is echter niet alleen nodig voor het bestuur. We moeten simpelweg aan de wet voldoen.   Waarom moet het huishoudelijk reglement worden gewijzigd? Dit is geen wettelijke eis, maar wel gewenst. Het huidige HR is niet geheel in lijn met de huidige statuten en zeker niet met de nieuwe statuten. Kort gezegd moet het HR opnieuw gesynchroniseerd worden met de statuten. Het is dan ook vooral een opschoonactie. Verder hebben we ook voor het HR diverse aanbevelingen van de Atletiekunie meegenomen, zodat we meerdere zaken in een slag kunnen vernieuwen.    Hoe zijn jullie te werk gegaan? We hebben het wiel niet opnieuw uitgevonden. Gelukkig hebben we veel hulp gehad van de Atletiekunie, die goede voorbeelden heeft van statuten en een HR. De modelstatuten hebben we vrijwel volledig overgenomen en ook voor het HR hebben we veel van het voorbeeld van de Atletiekunie overgenomen. Uiteraard hebben we hierbij gekeken of deze aansluiten bij onze huidige statuten en HR.   Wat zijn de belangrijkste veranderingen in de statuten? Een aantal nieuwe, wettelijk verplichte, artikelen zijn opgenomen voor goed bestuur. Al deze nieuwe artikelen volgen uit de WBTR.    Verder hebben we nieuwe artikelen voor Sancties en Donateurs toegevoegd. Deze staan momenteel in het HR, maar het voorstel is om deze naar de statuten over te plaatsen. Dit is ook in lijn met de modelstatuten van de Atletiekunie. Een optioneel artikel, dat genoemd wordt in de modelstatuten, is het hebben van een tuchtcommissie. We hebben ervoor gekozen om dit niet te implementeren voor AV’40, onder meer omdat dit tot een verdere vraag leidt naar vrijwilligerswerk.   Een kleine maar belangrijke verandering is de vertegenwoordiging door het bestuur. Momenteel is alleen de voorzitter samen met de penningmeester of secretaris bevoegd om gezamenlijk te handelen namens de vereniging, bijvoorbeeld voor de aanschaf van goederen/diensten of het aangaan van contracten. In de nieuwe statuten wordt dit veranderd naar twee (niet specifieke) bestuursleden, wat meer flexibiliteit geeft bij het besturen van de vereniging.   De overige veranderingen zijn minimaal en bestaan vooral uit een hernummering van de artikelen, ook omdat het eerste artikel in de nieuwe statuten nu definities bevat.   Wat zijn de belangrijkste veranderingen in het huishoudelijk reglement? Het gaat hierbij vooral om een opschoonactie en het opnieuw synchroniseren met de nieuwe statuten. Artikelen over sancties en donateurs zijn bijvoorbeeld eruit gehaald, omdat ze worden opgenomen in de statuten. Daarnaast hebben we ook hier het voorbeeld HR van de Atletiekunie toegepast en een aantal nieuwe artikelen toegevoegd, onder meer voor het functioneren van het bestuur en voor de status van ereleden en leden van verdienste.  Er zijn geen grote veranderingen toegepast ten opzichte van het huidige HR. Alle huidige regels blijven dus overeind.   Wat betekent het voor mij als lid? In praktijk waarschijnlijk niets. Onze interne regels, afspraken en principes van de vereniging veranderen niet. Wel wordt het beter opgeschreven, en belangrijker, in lijn gebracht met nieuwe vereisten aan de wetgeving. Ook voor het bestuur verandert er in praktijk weinig, al zal er meer aandacht zijn voor belangenconflicten die eventueel kunnen spelen tijdens het nemen van besluiten.   Wordt de verplichting voor vrijwilligerswerk ook opgenomen in het HR? Dit is wel het voorstel van het bestuur. Maar in tegenstelling tot alle andere vernieuwingen, is dit wel een aparte toevoeging op het HR. Met andere woorden: dit is een nieuw artikel. Daarom wordt dit onderwerp op de ALV apart besproken en ook apart in stemming genomen. Het is dus geen onderdeel van de vernieuwing van statuten en HR.   Hoe ziet de procedure voor wijziging eruit? De voorstellen voor de nieuwe versies van de statuten en HR worden elk apart besproken en in stemming gebracht tijdens de ALV. Er is echter wel een groot verschil tussen de statuten en het HR.   De procedure voor wijziging van de statuten is namelijk vastgelegd in onze huidige statuten. Net als bij een grondwetswijziging, hebben we hier ook een ⅔ meerderheid van onze leden voor nodig. Nog belangrijker is dat er ook voldoende leden aanwezig zijn tijdens de ALV, want er geldt ook een zogenaamde quorum verplichting. Minimaal ⅔ van de leden dient namelijk aanwezig te zijn om te kunnen stemmen voor het voorstel.   We roepen dan ook ieder lid op om bij de ALV aanwezig te zijn. Maar we zijn ook realistisch en achten de kans groot dat we het quorum niet halen tijdens de ALV op 25 maart 2024. De stemming wordt dan verplaatst naar een nieuwe ALV, die wordt gepland binnen 4 weken na de reguliere ALV. Tijdens deze speciale ALV wordt hetzelfde agendapunt van statutenwijziging in behandeling genomen en opnieuw in stemming gebracht. Er is hier dan nog altijd een ⅔ meerderheid vereist van stemmen, maar de quorum verplichting komt te vervallen.   De procedure voor het wijzigen van het HR is eenvoudiger. Er is hier ook een ⅔ meerderheid voor nodig, maar er bestaat geen quorum verplichting. Wel is het zo dat een wijziging van het HR weinig zin heeft als de statuten niet worden aangepast. Daarom wil het bestuur ook de stemming voor aanpassing HR pas houden als de nieuwe statuten zijn goedgekeurd. Dit gebeurt dan officieel ook pas in de extra ALV die wordt uitgeroepen na de reguliere ALV van 25 maart 2024.   Er is een notaris betrokken? Jazeker. Onze statuten zijn een officieel document en een notaris is vereist om deze vast te leggen. We werken samen met notaris Hekkelman in Nijmegen. Dit lijkt ver weg (en dat is ook zo), maar dit kantoor heeft ook de modelstatuten opgesteld voor de Atletiekunie en is dus bekend met atletiekverenigingen. Dit werkt voor ons het meest efficiënt, ook qua kosten.   De notaris heeft al een conceptakte opgesteld voor onze nieuwe statuten. Deze zijn inmiddels ook al goedgekeurd door de Atletiekunie en ook het bestuur heeft akkoord op dit concept gegeven. Deze conceptakte is ook een officieel stuk voor de ALV. De volgende stap is goedkeuring door de ALV. De notaris houdt ook toezicht op deze procedure. Als de ALV de conceptakte heeft goedgekeurd (waarschijnlijk dus pas tijdens de extra ALV), dan zal de notaris de officiële akte opmaken en dan pas zijn onze nieuwe statuten van kracht. De nieuwe statuten zullen we dan publiceren op de website en ook deponeren bij de Kamer van Koophandel.   Waar kan ik de stukken vinden? Alle stukken zijn beschikbaar op onze website, maar je zult hiervoor wel moeten inloggen (rechtsboven via e-mailadres). Om de verschillen tussen huidige en nieuwe documenten toe te lichten, hebben we zowel voor de statuten en het HR een apart document gemaakt.   Waar kan ik terecht voor verdere vragen? Stel je vraag door te mailen naar secretaris@av40.nl. We geven graag verdere toelichting en horen uiteraard graag jullie feedback.


Einduitslag Haagse Cross Competitie

Op zondag 3 maart was de laatste wedstrijd van de Haagse Cross Competitie bij AV Sparta. Dit keer een zonnige editie in het Zuiderpark. Een aantal AV'40 atleten hebben deze cross competitie afgesloten met een mooie prijs in hun categorie. Er waren eerste plaatsen voor:

De volledige uitslag van alle wedstrijden staat in de pdf hieronder.


Speciale training framerunners en donatie

Op 2 maart kwamen Koos van der Burg en de deelnemers aan zijn spinninglessen een enorme donatie aanbieden voor 3 nieuwe runningframes. De spinners mochten ook even meetrainen met de framerunners.

 

De frame runners hadden een leuke training, lekker in het zonnetje. Ze deden verschillende spellen, een slalomrace en ze gingen ook nog door de verspringbak. Dat kostte sommige atleten zichtbaar moeite. Na de training heeft Koos een cheque aangeboden van 11.000 euro zodat er 3 nieuwe runningframes gekocht kunnen worden. Daarnaast heeft Koos ook nog sponsoring geregeld voor kleding voor de framerunners. Het zou mooi zijn als die kleding nog voor de Golden Ten geregeld kan worden. Hij en de andere spinners werden dan ook hartelijk bedankt door Sawitri, die namens de atleten en de trainers een toespraak hield. Ze bedankte daarbij de vrijwilligers van AV`40 die de trainingen mogelijk maken en ook andere Delftse organisaties zoals de organisatie van de Golden Ten, waar de framerunners al een aantal jaar aan mee doen. Ook de voorzitter van AV`40 is erg blij met de donatie en hij vertelde dat de vereniging bezig is met het verbeteren van de opslagruimte voor de running frames. Het bestuur had ook nog koffie en taart geregeld voor de framerunners en de spinningclub.


Jurycursus bij AV`40

We organiseren een jurycursus bij AV'40 in Delft op 4 woensdag-avonden. Na het succesvol afronden van de opleiding ontvang je een certificaat Jurylid Algemeen van de Atletiekunie. De start is op 13 maart.
Aanmelden via de atletiekunie.
Meer informatie bij Patrick Koks: jurycoordinator@av40.nl 


Geld voor 3 nieuwe frames voor onze framerunners

Op 21 november 2023 begon Koos van der Burg met het geven van een 10-weekse lessenreeks spinning bij de TU Delft. Deze spinning actie heeft geld opgeleverd voor 3 nieuwe runningframes voor onze framerunners. Zaterdag 2 maart om 11.00 uur is de overhandiging bij de training van de framerunners.

Lees ook het bericht in Delft op Zondag.


Baanwedstrijden in 2024

In 2024 zijn er verschillende baanwedstrijden in Delft. Het zijn altijd gezellige dagen waarbij veel vrijwilligers nodig zijn. Zowel op het veld als in de kantine. Zet ze dus alvast in je agenda en meld je aan bij de jurycoordinator@av40.nl als je wilt komen helpen.

 


Mannen AV'40 bij NK Masters

3 en 4 februari was de NK indoor voor Masters in Apeldoorn met mooie prestaties voor een aantal AV`40 mannen.

Henri verbeterde zijn 1500 meter record tot 4.54.11. Daarmee werd hij Nederlands kampioen. Verder was Henri 2e op de 3000 m (10.35.23). Richard was kampioen met kogelstoten (M35). Hij stootte 6.92 m. Richard liep ook de 3000 (10.32.91) en 1500 (4.56.91). Hiermee was hij respectievelijk 7e en 5e. Mike  Doodeman was 5e op de 1500 m M50 in 5.20.84. Bryan Derks was 5e op de 200 m M50 in 28.07.

Uitslagen via atletiek.nu


Inschrijven voor Eierbokaal

Openingswedstrijd van AV'40 op 1 april, (Tweede Paasdag). Aanmelden kan tot en met 27 maart. De wedstrijd begint om 12.00 uur en eindigt rond 17 uur (afhankelijk van het aantal aanmeldingen). Tijdschema is voorlopig!!!

Bij deze wedstrijd strijden we om de Eierbokaal van AV'40. Er zijn 2 eierbokalen te winnen. Eentje voor de vrouwen/meisjes en eentje voor de mannen/jongens. Er geldt een speciale puntentelling gebaseerd op de clubrecords.

De pupillen worden om 11:30 verwacht voor een gezamenlijke warming up en het paaseieren zoeken. Aan het einde is de eierestafette, en vervolgens de prijsuitreiking.

Het programma voor pupillen en frame runners bestaat uit een meerkamp met 4 vaste onderdelen (de beste 3 onderdelen tellen mee voor de eierbokaal): mini's en c-pupillen: 40m, ver, vortex, 600m b-pupillen: 40m, ver, kogel, 600m a-pupillen: 60m, hoog, kogel, 600m framerunners: onderdelen volgen nog De junioren, senioren, VB atleten en masters kiezen maximaal 3 onderdelen: sprint, ver, hoog, kogel, speer, 800m (voor MD, JD en MC 600m) als extra onderdeel kan je je opgeven voor horden of een 5000m Het tijdschema is voorlopig en kan nog aangepast worden. Aanmelden via Atletiek.nu


Jurycursussen voorjaar 2024

Wil je af en toe helpen bij baanwedstrijden en meer leren over de wedstrijdregels? Volg dan een jurycursus in de buurt. Er zijn 2 cursussen jury algemeen waarvoor je nog kunt aanmelden:

 Wil je meer info, stuur dan een mailtje aan de jurycoördinator via jurycoordinator@av40.nl.


Masters bij de NK 10 kilometer

Drie AV40-ers hebben meegedaan aan het NK 10 km op de weg in Schoorl op 11 februari.
Richard Holstege werd 37ste in de categorie 35+ in 36.33
Henri Havinga tweede in de categorie 60+ in 36.46
Tanno Verburg werd tweede in de categorie 75+ in 48.39, dat is ook een clubrecord


Oproep om deel te nemen aan enquĂȘte

Graag jullie aandacht voor een enquete in aanloop naar de Algemene Leden Vergadering van 25 maart. We willen graag een goed beeld krijgen van de wensen voor voorzieningen bij AV'40 nu het krachthonk / secretariaat / materiaalhok in verval raakt. Eind vorig jaar hebben we gesproken over een aantal scenario's die we in de aankomende ALV verder zullen toelichten, maar om tot de juiste keuze te komen willen we onze leden ook verzoeken om aan te geven wat de wensen zijn.

Voor de enquête kun je hier terecht: https://forms.gle/vXzHxxBeqtyWtmBQ6 Hartelijk dank alvast voor het invullen en daarmee waardevolle informatie voor de besluitvorming. Met vriendelijke groet, Het Bestuur


Update Sportpark Brasserskade

We beschikken bij AV’40 over een prachtige atletiekaccommodatie, maar een korte blik op onze omgeving leert dat het bredere Sportpark Brasserkade helaas geen schoonheidsprijs verdient. Vooral de situatie rondom de Sportring baart ons zorgen. We hebben onlangs met alle sportverenigingen en de gemeente Delft om tafel gezeten over dit onderwerp. Hierbij waren ook de politie, de wijkagent en het COA (Centraal orgaan Opvang Asielzoekers) aanwezig.

Dit overleg was constructief en de gemeente neemt de situatie serieus. Er zijn enkele concrete initiatieven besproken die de omgeving moeten verbeteren. De politie surveilleert al meerdere keren per dag, maar constateert ook dat het aantal meldingen niet hoger is in vergelijking met andere buurten in de gemeente.  Om meer inzicht in de situatie te krijgen, is er nu een appgroep opgezet. Hiermee kunnen we als bestuur direct schakelen met de wijkagenten en de gemeente. Deze vorm van buurtpreventie is ingestoken om meldingen te kunnen doen. Wij roepen dan ook iedereen op om alle incidenten, klein en groot, zowel buiten als op de atletiekbaan, te melden bij ons. Hiermee kunnen de autoriteiten meer inzicht en grip op de situatie krijgen. Je kunt meldingen doorgeven via het formulier op onze website. Hoewel het sportpark niet onveilig is, kunnen wij ons voorstellen dat sommigen het wel als een minder prettige omgeving ervaren. We herhalen dan ook de oproep om, vooral in het donker, zo veel mogelijk in groepen te fietsen van en naar de atletiekbaan. De juiste fietsroute is ook rechtsaf vanuit het toegangshek gezien, d.w.z. langs de McDonalds en niet over het voetpad door de Delftse Hout (waar fietsen ook niet is toegestaan). De gemeente kan helaas nog geen update geven over het voornemen om flexwoningen te bouwen op de plek van de voormalige sporthal. Het zou gaan om 88 tijdelijke woningen voor statushouders (⅓) en starters/spoedzoekers (⅔), voor een periode van 10 jaar. Wij begrijpen dat de plannen nog wel overeind staan, maar dat o.a. het financiële plaatje hiervoor nog niet rond is. Intussen is er een tijdelijke opvanglocatie geopend in het Campanile Hotel aan de Kleveringweg. 60 jonge asielzoekers zijn hier gehuisvest sinds begin januari en zullen hier verblijven tot 31 maart. Zij hebben 24u/dag begeleiding. Meer informatie hierover vind je hier. Als bestuur blijven we ons inzetten op een verbetering van de omgeving en we zullen jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Laat gerust weten als je verdere vragen of ideeën hebt. Namens het bestuur, Ruben en Ferry


Tussenstand Haagse Cross Competitie

Op 4 februari was de derde wedstrijd van de Haagse Cross Competitie in Delft. Hieronder vind je de tussenstand.


Bestuursupdate december

De laatste update van het jaar en dan is het goed om even terug te blikken op alles wat er gebeurd is in de vereniging. Van een grote bestuurswisseling tot het jubileumfeest en alle mooie prestaties die weer geleverd zijn.

Agenda
7 januari Houtloop
9 januari Nieuwjaarsloop/borrel vanaf 19:00
13 januari Gotenmorgen vanaf 9:00
25 maart Algemene Ledenvergadering Regulier

Voorzitter Ferry Konter voorzitter@av40.nlHet jaar is voorbij gevlogen! En intussen maak ik al bijna een jaar deel uit van het bestuur. 3 maanden als interim en 9 maanden als gekozen voorzitter. De afgelopen 2 maanden hebben een aantal veiligheidsvraagstukken mijn tijd gevraagd. Acute zaken die direct moesten worden opgelost en een aantal zaken die we moesten borgen voor de langere termijn. Veiligheid staat voorop bij AV’40! En de komst van de WhatsApp communities gaat hierbij enorm helpen. Als er iets is, kunnen we dan snel en makkelijk delen met alle leden. De informatieavond over multifunctioneel gebouw en statuten heb ik helaas moeten missen vanwege ziekte en daarmee ook het vrijwilligersdiner. Ik heb begrepen dat het een nuttige en plezierige avond was met veel feedback vanuit leden. Vanuit mijn rol ook een woord van dank aan iedereen die zich heeft ingezet afgelopen jaar voor de club! Zonder vrijwilligers kunnen we geen trainingen, wedstrijden en activiteiten organiseren. Veel dank!  Daarnaast ben ik bezig geweest met het opzetten van de Technische Commissie die in januari van start gaat. Zijn we nog bezig met het in orde maken van de VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) voor alle trainers van 16 jaar en ouder. En ik probeer ervoor te zorgen dat alle activiteiten vanuit het bestuur goed op elkaar zijn afgestemd en we oog houden voor de speerpunten zoals die zijn besloten door de ALV van vorig jaar. Communicatie optimaliseren en daarna alle aandacht op trainingen, trainers, accommodatie, vrijwilligers, wedstrijden en activiteiten. Secretaris Ruben van Leeuwen secretaris@av40.nlNaast de werkzaamheden als secretaris rondom de bestuursvergaderingen ben ik bezig geweest met de vernieuwing van onze statuten en HR.  We moeten beide aanpassen om te voldoen aan nieuwe regelgeving. Tijdens de infoavond op 8 december is aan de aanwezige leden al verdere uitleg gegeven. De goedkeuringsprocedure zal starten in het voorjaar 2024.  We zullen de leden verder op de hoogte houden van de exacte procedure.  Daarnaast ben ik bezig geweest met diverse vergunningen en gemeentezaken en ben ik in contact met onze buren van Buitensport Durf voor het realiseren van aantal hindernissen op een klein gedeelte van het AV’40 terrein. Daarnaast ben ik betrokken bij een specifiek project voor het verminderen of zelf wegwerken van de wachtlijsten bij AV’40. De eerste stappen zijn gezet want in oktober zijn 35 junioren 28 pupillen toegelaten richting een proeftraining en daarmee van de wachtlijst af.  Tot slot ben ik betrokken bij het project om nieuwe leden zo goed mogelijk te verwelkomen. We willen daarvoor een document opstellen (handboek) die je ontvangt als je start met daarin alle relevante informatie over trainingen, wedstrijden, wel of niet afmelden, kleding etc. Zodat de nieuwe leden een vliegende start kunnen maken wanneer ze lid worden en veel vragen al beantwoord zijn voordat ze beginnen. Penningmeester Bart Groeneveld penningmeester@av40.nlMet betrekking tot de laatste maanden is er vanuit mijn rol niet heel veel nieuws te melden. De contributies zijn weer geïnd, het sponsorcontract met Wanninkhof Schilder en onderhoudsbedrijf is verlengd en de kascommissie is bij elkaar gekomen voor een eerste kennismaking. Het meeste werk gaat nu beginnen, het jaar is bijna afgelopen en dat betekent dat de komende tijd voor mij in het teken staat van het gereed maken van de financiële overzichten. De balans, resultatenrekening en begroting voor 2024. Ook het bijwerken overzicht van de investeringen en afschrijvingen en samen met het bestuur bepalen welke investeringen we willen voordragen aan de ALV. Heb jij hier goede ideeën voor? Dan kan je deze altijd met mij delen via penningmeester@av40.nl of via een van de andere bestuursleden.  Ook zijn de voorbereidingen voor het uitbetalen van de trainersvergoedingen over de 2e helft van 2023 ook opgestart dus als die gereed zijn worden die zo snel mogelijk uitbetaald (uiterlijk in februari) Als laatste vraag ik graag nog ieders aandacht voor het feit dat het winter is. Dat betekent dat het af en toe ook weer echt kouder is en de verwarming weer aan staat. Let erop dat je dus alle deuren achter je dicht doet, zodat we de warmte in het clubhuis en de kleedkamers binnen laten! Alleen samen kunnen we zorgen voor een lagere energierekening en energiebesparing! Baanatletiek Sander van Bleiswijk baanatletiek@av40.nlDe winterperiode lijkt voor de meeste baanatleten een rustigere periode. Maar schijn bedriegt want de cross competitie (HCC) is weer van start gegaan en een aantal atleten is ook afgereisd naar het NK cross in Eersel. Mooie resultaten waarvan meer details elders in deze nieuwsbrief. Begin 2024 zullen de eerste indoorwedstrijden plaatsvinden. Half november hebben we 28 pupillen en 35 A/B/Senioren uitgenodigd vanuit de wachtlijst om te komen proeftrainen en (hopelijk) lid te worden na een aantal trainingen. De balans van nieuwe aanmeldingen zullen we begin januari opmaken en kijken of er een nieuwe ronde atleten kan komen proeftrainen. Helaas blijven we voor bepaalde groepen een tekort aan hebben waardoor de wachttijd hiervoor nog niet verkort is.  Op 20 november hebben we een informatieavond georganiseerd voor de start van de Technische commissie, die in januari echt van start gaat. Eind november hebben we bezoek gehad van de atletiekunie. In mei 2024 moet onze atletiekbaan gekeurd worden. Tijdens deze voorinspectie zijn een aantal zaken naar voren gekomen die we zelf, of in samenspraak met de gemeente, moeten oplossen om een gekeurde baan te blijven hebben voor de komende jaren.  Ondertussen kijken we naar 2024. Naast de prioriteiten voor het verlagen van de wachtlijsten en voldoende trainers voor alle groepen, kijken we in samenspraak met de trainers coördinatoren naar de vraag voor nieuw trainersmateriaal.  De Wedstrijd Organisatie Commissie (WOC) heeft een nieuw wedstrijdschema voor het baanseizoen opgesteld en vanuit het juryteam wordt er in samenspraak met omringende verenigingen gekeken naar het geven van jurycursussen in het begin van 2024. Hierover op korte termijn meer. Wegatletiek Maurice Mol wegatletiek@av40.nlDe Houtlopen zijn weer gestart! Op elke eerste zondag van de maand (met uitzondering van de maanden juli en augustus) wordt de loop door de Delftse Hout weer georganiseerd door AV’40. Naast de 5 en 10 km is er ook een 1 km jeugdloop op de baan. Een aantal AV’40 weg-atleten heeft meegedaan aan de Zevenheuvelen trail. Ondanks de regen was het een leuke dag, met afgelegde afstanden van 14, 21, 28 en zelfs 56 km! Er is ook een beginnerscursus gestart. Op 10 zaterdagochtenden worden startende hardlopers begeleid door onze weg-trainers om hun eerste schreden te maken op hardloopgebied. Ze krijgen persoonlijke trainingsschema’s en begeleiding en trainen in groepsverband.  Een groep wegatleten is gestart met de voorbereiding voor de Zevenheuvelenloop in november, en daarbij wordt de inmiddels befaamde Brienenoordbrug training niet vergeten. In november is een aantal weg-trainers naar de looptrainersdag van de Atletiekunie om  nieuwe kennis en inspiratie op te doen die ze vervolgens weer in hun trainingen hebben toegepast. Organisatie Ap Post organisatie@av40.nlZoals ik in de vorige bestuurs update schreef, gaan we binnenkort zien of de plannen voor het nieuwe vrijwilligersbeleid daadwerkelijk uitvoerbaar zijn. Mensen van de wachtlijst zijn benaderd en nu is de periode om te zien of atletiek werkelijk iets voor hen is. Na de proefperiode zullen we deze mensen vragen om lid te worden van de club. Dan gaat de test (nieuw vrijwilligersbeleid) ook daadwerkelijk starten.Op de website staat al een deel van het nieuwe beleid in de vorm van de vrijwilligers-tegeltjes. Tegeltjes die kort en duidelijk aangeven welke taken er zijn, wat het inhoudt en hoe lang zo’n taak duurt qua tijd. Ook zijn er tegeltjes voor incidentele hulp, bv bij wedstrijden als bar assistent of hulp jurylid, ook vragen we iemand om de vuile theedoeken en handdoeken te wassen.  Kortom, iedereen kan er wel iets vinden wat bij hem of haar past.  In november hebben we de eerste onderhouds-ochtend gehouden met gebruik van het nieuwe meerjaren onderhoudsplan. Gelukkig waren diverse vrijwilligers aanwezig. Deze ochtend was er meer om samen te kijken naar het opgestelde onderhoudsplan en de onderhoudsstrategie erachter. Een klein deel hebben we ook kunnen uitvoeren. Diverse herstel-opdrachten zijn uitgevoerd. Nieuwe deur in de kantine, nieuwe deur in de materiaalopslag en het repareren van de onderdorpel van de schuifpui. Alle offertes voor het schilderwerk zijn binnen, hierover meer tijdens de ALV. Andere opdrachten staan in de planning bij diverse bedrijven. Helaas hebben we ook een nare tegenslag gekregen: Legionella. Dit is aangetroffen in de douches van de kleedkamers. Met spoed is opdracht gegeven dit chemisch te reinigen, maar helaas heeft het tot nu toe niet het probleem verholpen. We zijn nog steeds bezig met dit gespecialiseerde bedrijf, het probleem op te lossen . Helaas is de legionella weerbarstig. UIteraard houden we jullie op de hoogte. Samen met Sander hebben we een stevig gesprek gehad met MUTA, de leverancier van de clubkleding. Zij zeggen nu alles op voorraad te hebben en de leveringen zelf ook op orde te hebben. Op de MUTA website staat nu ook de voorraad vermeld van de wedstrijdkleding. Om eea te kunnen blijven volgen hebben we een nieuw emailadres aangemaakt waar jullie vragen en problemen omtrent leveringen etc met MUTA kunnen delen met Sander en mij. Aan de hand van deze emails zullen we dan proberen dit zsm, in samenspraak met MUTA, op te lossen: clubkleding@av40.nl De wens en de gedachte is dat 2024 een prachtig, sportief, gezond en vooral een mooi jaar zal worden. Een jaar waarin iedereen probeert zijn of haar steentje bij te dragen. Als goed voornemen kunnen jullie ons helpen op 13 januari tijdens de “GOTEN-DAG”. Dan zullen we de dakgoten van de gebouwen schoonmaken, maar vooral de goot rond de baan. Kortom, kom ons helpen. Meld je aan in whatsappgroep Onderhoud, dan zorgen wij na afloop voor een warme drank, een broodje en soep. Communicatie Jasper van Meeuwen communicatie@av40.nlIn 2024 is er meer focus op de communicatie vanuit de vereniging en het bestuur specifiek. Afgelopen maand was daar nog de introductie van Whatsapp Communities, waarmee leden eenvoudiger in contact staan met de vereniging, commissies, trainers en andere leden. We zien dat dit al een flinke vlucht heeft genomen in activiteiten en de oprichting van specifieke groepen daarbinnen. Maar we begonnen na de ALV vooral met meer communicatie vanuit het bestuur door reguliere updates te verzorgen. We zijn nog niet helemaal tevreden over de frequentie, dit mag wat ons betreft nog iets hoger, maar we hopen dat de inhoud jullie aanspreekt en vooral het gevoel geeft dat je meekrijgt waar het bestuur en daarmee de vereniging mee bezig is, want er gebeurt stiekem veel. Naast de updates zijn er ook wat pagina’s op de website verbeterd qua inhoud en is er onder andere meer aandacht voor het vrijwilligersbeleid. Er is inmiddels een overzicht van de rollen, waar spoedig ook de uitvoerige beschrijvingen aan gekoppeld worden, zodat straks voor iedereen duidelijk wordt hoe hij of zij een steentje bij kan dragen in de vereniging. Ook zijn er informatieavonden waar we aan werken, zodat geïnteresseerden de mogelijkheid krijgen om betrokken te raken bij de ontwikkelingen en mee kunnen denken/helpen. De meest recente is van begin december waar we stil hebben gestaan bij de wijziging van de statuten en het multifunctioneel gebouw. Voor 2024 zetten we de lijn door met het transparanter worden in wat we doen. Jullie daar nog meer in betrekken via de website/WA en de informatieavonden. Verder zullen we aan de slag gaan met: Sponsorpakketten samenstellen om het aantrekkelijker te maken de club te sponsoren. Dit uiteraard ook met in het achterhoofd de financiering van het multifunctioneel gebouw. Enquêtes om bij jullie uit te vragen of de recente ontwikkelingen de juiste zijn. Social media kanalen (Whatsapp, FB, Instagram, TikTok) aantrekkelijker maken. Externe communicatie met lokale media, zoals Omroep West, Delft op Zondag optuigen om AV’40 zichtbaar te maken voor de buitenwereld. We sluiten deze update af met al onze leden hele fijne feestdagen te wensen en dat 2024 een gezond en sportief jaar wordt. Het Bestuur van AV’40 Ferry, Ruben, Bart, Maurice, Sander, Ap en Jasper  


Update clubkleding Muta

Enkele weken geleden is er een indringend gesprek gevoerd met MUTA omtrent de kleding in zijn algemeen ,en de wedstrijdkleding in het bijzonder. Volgens MUTA zijn alle problemen opgelost en alle naleveringen geleverd. Alle artikelen zijn nu voorradig.

Zowel de CRAFT-kleding als de WEDSTRIJD-kleding. De website is zodanig aangepast, dat de voorraden WEDSTRIJDKLEDING vermeld staan per artikel en maat. Alle interne MUTA-problemen zijn ook opgelost, zegt MUTA. De komende tijd zal dit allemaal moeten blijken. Dan een oproep aan een ieder die nog leveringen en/of naleveringen verwacht. Of die wacht op antwoorden en oplossingen van MUTA. Meld dit via het volgende (nieuwe) e-mailadres: clubkleding@av40.nl Dan zullen Ap en Sander dit direct delen met MUTA , zodat dit zsm wordt opgelost door MUTA. Het gesprek was hoopvol en oprecht. Het gevoel is, dat MUTA de zaken nu op orde heeft en dat in 2024, alles wordt gedaan om de leveringen zo probleemloos mogelijk te laten verlopen. Ap Post en Sander van Bleijswijk


Succes bij NK Cross 2023 Eersel

Op 16 en 17 december vond het NK Cross plaats in Eersel. De cross vond plaats bij het E3 strand, dus het parcours bevatte erg veel zand. Gelukkig scheen er een heerlijk zonnetje dus was het niet koud! Vanuit AV'40 stonden er verschillende atleten aan de start. 

Op zaterdag ging het NK Cross van start met de masters. Richard Holstege liep bij de mannen 35-45 in een tijd van 28:08 naar plek 13 (van de 26). Henri Havinga werd bij de mannen 50-65 knap eerste in een tijd van 28:11! Leo van Leeuwen werd bij de mannen 70-80+ 7de in 25:41. Ook stond er een vrouw aan de start, Hilde van Oirschot. Zij liep naar een mooie derde plek in haar categorie met een tijd van 32:54. Zondag stonden de senioren aan de start. Falko Rosbergen liep op de lange cross van 9,7 kilometer met een tijd van 31:00 naar plek 19 (van de 53). In dezelfde wedstrijd werd Thymo Westerhof 42ste in 34:02. Bij de vrouwen liep Suze de Vries op de lange cross naar plek 11 (van de 27), met een tijd van 36:25 over 9,7 kilometer. Jamie Hanselaar liep op de korte cross met een tijd van 8:41 naar plek 62 (van de 71) over 2480 meter. Robin Beijer liep het laatste onderdeel van de dag. Bij de korte cross werd zij 14de (van de 27) in een tijd van 9:31. Op de foto v.l.n.r. Jamie, Thymo, Suze en Robin. Kortom, alle atleten hebben mooie prestaties neergezet. Volgend jaar zal het NK Cross weer in Eersel plaatsvinden.


Terugblik informatieavond 8 dec

Op vrijdag 8 december heeft AV'40 met trots een succesvolle informatieavond georganiseerd, waarbij maar liefst zo'n 50 enthousiaste leden aanwezig waren. De avond stond in het teken van belangrijke ontwikkelingen binnen de vereniging, met speciale aandacht voor de herziene statuten die noodzakelijk waren om te voldoen aan de eisen van de Atletiek Unie en het multifunctionele gebouw om vervolgens aan te schuiven bij het vrijwilligersdiner.

De opkomst van de leden was zeer bemoedigend en toonde een grote interesse in de vernieuwingen binnen de vereniging. Een cruciaal onderwerp van discussie was de voortgang van het multifunctionele gebouw. Gedurende het jaar heeft AV'40 verschillende verkenningen uitgevoerd, wat heeft geresulteerd in drie verschillende varianten. Tijdens de informatieavond zijn uitvoerig de voor- en nadelen van deze varianten besproken. De aanwezigen toonden niet alleen interesse, maar deelden ook waardevolle inzichten en suggesties om de besluitvorming rondom het multifunctionele gebouw verder te bevorderen. Enquêtes voor het inventariseren van benodigde ruimtes, het onderbrengen van het project in een stichting om risico's te verlagen, het benadrukken van de voordelen voor leden, het betrekken van externe partijen en vele andere ideeën werden besproken. Deze waardevolle input zal zorgvuldig worden meegenomen naar de Algemene Ledenvergadering (ALV) in maart, waar uiteindelijk een beslissing zal worden genomen over welke variant van het multifunctionele gebouw AV'40 zal gaan uitvoeren. De betrokkenheid en actieve participatie van de leden zijn cruciaal voor het succes van dergelijke projecten, en AV'40 is verheugd over de constructieve bijdragen van haar leden. Samenwerking en gezamenlijke inzet zullen de vereniging verder brengen in haar streven naar vernieuwing en verbetering. Na de informatieve sessie werd de avond op een feestelijke noot voortgezet met het jaarlijkse vrijwilligersdiner. Tijdens dit gedeelte van de avond werden heerlijke gerechten geserveerd als een blijk van waardering voor de tomeloze inzet van onze vrijwilligers. Het was een warme en gezellige gelegenheid om samen te komen, te genieten van goed gezelschap en de inspanningen van de toegewijde vrijwilligers te erkennen. Het diner bood niet alleen de gelegenheid om de buikjes te vullen, maar ook om informeel met elkaar te praten, ervaringen te delen en de onderlinge banden te versterken. Het belang van vrijwilligers binnen AV'40 werd benadrukt, en het was een welverdiende viering van de onschatbare bijdrage die zij leveren aan het succes en de bloei van onze vereniging. De combinatie van een informatieve sessie en een gezellig vrijwilligersdiner creëerde een evenwichtige avond waarin zowel de toekomstige plannen als de huidige prestaties van AV'40 werden belicht. De vereniging is dankbaar voor de betrokkenheid van haar leden en vrijwilligers, en kijkt met optimisme uit naar een succesvolle toekomst, gedragen door een sterk en enthousiast gemeenschapsgevoel. De successen en groei van AV'40 worden mogelijk gemaakt door de inzet van onze gewaardeerde leden en vrijwilligers. Namens het bestuur willen we iedereen fijne feestdagen toewensen, omringd door dierbaren en warmte. We hopen dat het nieuwe jaar gevuld zal zijn met gezondheid, geluk en sportieve hoogtepunten. Graag nodigen we jullie uit om samen het nieuwe jaar te beginnen tijdens onze nieuwjaarsborrel op 9 januari. We kijken ernaar uit om iedereen weer te zien, bij te praten en samen te proosten op een succesvol en bruisend 2024 voor AV'40. Tot dan!


Duurzaamheid bij AV'40

Ook als sportvereniging kunnen we bijdragen aan een duurzamere wereld. Duurzaamheid is een breed begrip, om te beginnen hebben we gekozen om ons te richten op energieverbruik en -opwekking. Het doel is hierbij niet alleen om de CO2-uitstoot, maar ook de lopende kosten voor de vereniging te verlagen. Dit traject word ondersteund door Sportstroom, gesubsidieerd door het NOC*NSF.

Van alle energie bij AV'40 wordt ongeveer de helft gebruikt voor verwarming van kantine, kleedruimtes en douches. Om dit gasverbruik te verlagen zijn alvast een paar maatregelen genomen, zoals het instellen van de klokthermostaten en de leidingen in de kantine isoleren. In het gebruik kunnen we nog verbeteren door b.v. op koude dagen de deuren van de kleedkamers dicht te houden zodat er minder warmte ontsnapt. Komende tijd staat ook uitzoeken van alternatieven voor de verouderde CV installatie van de kleedkamers op het programma. Van de elektra gaat ongeveer de helft naar de baanverlichting. Daarom is onlangs een dimmer geplaatst om te kunnen schakelen tussen verschillende standen, het effect is al direct zichtbaar op de maandelijkse energiestaten. Verder heeft de kantinecommissie de koelkasten opnieuw ingedeeld zodat er minder continu aan hoeven te staan. Met de zonnepanelen op de kantine kunnen we het elektriciteitsverbruik al deels zelf opwekken, het doel is om dit in balans te brengen en toekomstbestendig te maken. Meedenken over een duurzamer AV’40? Neem contact op met Bart, penningmeester@av40.nl


Word onze held(in) achter de bar!

Ben jij een enthousiaste, verantwoordelijke en gastvrije persoon die houdt van een gezellige sfeer? Heb je altijd al eens willen schitteren achter de bar, net zoals Tom Cruise in de legendarische film Cocktail? Dan is dit jouw kans om een rol te spelen in het bruisende leven van de atletiekvereniging AV'40 in Delft!

Wij zijn op zoek naar vrijwilligers die minimaal 21 jaar oud zijn en beschikken over een verklaring Sociale Hygiëne, of die bereid zijn deze cursus te volgen. Als atletiekvereniging zijn wij verplicht om minimaal twee 'leidinggevenden' te hebben die voldoen aan de eisen van zedelijk gedrag en in het bezit zijn van een verklaring Sociale Hygiëne. Deze helden zullen af en toe achter de bar staan in onze gezellige kantine.

Bij AV'40 draait het niet alleen om sport, maar ook om het creëren van een levendige en gastvrije omgeving voor onze leden en bezoekers. Als vrijwilliger achter de bar speel jij een essentiële rol in het versterken van deze sfeer. Je laat mensen genieten van een verfrissend drankje na een training of sportieve prestatie. Dus, ben jij klaar om onze held(in) achter de bar te worden? Sluit je aan bij AV'40 en maak deel uit van ons geweldige team van vrijwilligers! Samen creëren we een levendige en gastvrije omgeving waar iedereen zich thuis voelt. Meld je vandaag nog aan door een mailtje te sturen naar: organisatie@av40.nl *Let op: Het betreft hier vrijwilligerswerk waarbij je achter de bar staat in overeenstemming met de regels en voorschriften van een Drank- en Horecavergunning.


Houtlopen


Statiegeldfles inname punt AV'40

Sinds 1 juli zit er ook op kleine plastic flesjes statiegeld. De prijs van het statiegeld is meegenomen in de inkoopprijs en is nu dus ook doorberekend in de verkoopprijs van bijvoorbeeld de AA-drankjes bij AV'40. 

Om praktische redenen betalen we het statiegeld niet uit. Wil je het statiegeld zelf terugkrijgen, dan kun je het flesje mee naar huis nemen om het bijvoorbeeld bij de supermarkt in te leveren, daar krijg je dan het statiegeld terug. 

Kies je er echter toch voor om het flesje bij AV'40 achter te laten dan doe je daarmee automatisch een donatie van €0,15 cent aan AV'40 en wij hebben hier een mooi doel voor bedacht, een watertappunt! Gooi je statiegeld flesjes dus niet in één van de prullenbakken maar in de container met het opvallende oranje deksel.

 


AllUnited